Żwawy automat do 50 tysięcy zł

30 Wrz 2019, 09:48

Czyli było wszystko w porządku ze skrzynią. Czyli to taki tryb manualny, który nie jest w pełni manualny jak na automat. Kierowca zadaje skrzyni górną granicę a skrzynia tak czy inaczej robi swoje, ja to tak odczuwam.

Nie jest to takie złe rozwiązanie, aczkolwiek na pierwszy raz dość niespodziewane. Mimo to skłaniam się póki co w stronę Lexusa, roczniki nieco starsze niż u konkurencji, natomiast wyposażeniem bije na głowę. Jest coś na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę przy is250 czy standard przy kupowaniu japońskiego auta?
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

30 Wrz 2019, 11:46

Citron napisał(a):Kierowca zadaje skrzyni górną granicę a skrzynia tak czy inaczej robi swoje, ja to tak odczuwam.

Bo tak jest... :D i pewnie wszędzie tak będzie.
Citron napisał(a):Mimo to skłaniam się póki co w stronę Lexusa, roczniki nieco starsze niż u konkurencji, natomiast wyposażeniem bije na głowę. Jest coś na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę przy is250 czy standard przy kupowaniu japońskiego auta?

Szukałbym wersji FL czyli poprawione bębny vvti oraz wyeliminowanie brania oleju. Ogólnie wady które wymieniłem są mocno przekoloryzowane już nie mówiąc o porównaniu do tsi gdzie ich właścicielom zawsze jest ok. :D . Serwisuje jednego is250 który bierze olej i ... ma już prawie 300k.km.i cały czas bierze :D około 1,5l na 15k.km.
A zaczął brać przy około 200k.km. (znam je od nowości).
Uważaj na skrzynie biegów czyli sprawdź bieg wsteczny i 6kę.
Nagar się pojawia albo nie pojawia koszt około 1,5k jak się pojawi.
Sprawdź czy otwierają się wszystkie szyby.
Reszta to co w zwykłym aucie czyli wypadkowość, druciarstwo i poziom ulepienia szpachlą. Zwróć uwagę na zawieszenie bo ewentualne wymiany są drogie chyba że kupisz is250 to Ci podpowiem co i jak żeby nie bić piany.

Ogólnie :

Usterkowość przy autach konkurencji z tych lat znikoma, dostępność części w miarę jak na auto nie spotykane na każdej wsi :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Wrz 2019, 15:39

szybki napisał(a):około 1,5l na 15k.km


0,1l na 1000km to tyle co nic.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Paź 2019, 19:56

Także temat do zamknięcia. Kupiony is250 :ok:
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

30 Paź 2019, 22:10

Citron napisał(a):Kupiony is250

Pochwal się :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2019, 22:19

Oglądałem 3 sztuki i wygrał ten którego ci podesłałem. Brak kręcenia sprzedającego, rozmowa z obydwoma właścicielami (bo od nowości miał dwóch i to znajomi), wsio tam działa, jedzie prosto, skrzynia zmienia biegi tak jak powinna. Są mankamenty, które mi nie przeszkadzają a dzięki którym sporo urwałem z ceny. Zaskoczyło mnie zawieszenie, które jest jak na serię bardzo sztywne, po przesiadce z gwintowanego jest idealne.
Żwawy automat do 50 tysięcy zł Żwawy automat do 50 tysięcy zł Żwawy automat do 50 tysięcy zł
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Insignia z instalacją gazową LPG
    Opel Insignia z silnikiem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla, czyli sedana, ...

31 Paź 2019, 07:24

Zrób przegląd, pilnuj oleju i oby się nic nie wykrzaczyło :ok: . Na forum lexa jest temat z oliwami ale i tak są zdania podzielone czy 5w30 czy 0w20.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Paź 2019, 10:07

Poprzedni właściciel przeszedł na 5w40 bo silnik bierze jak on to określił około litra na rok, ale ile rocznie robił to nie pamiętał. Sądząc po tym jak wyglądał olej przy wymianie musiał robić z 20 tysięcy na oleju jak nic, albo valvoline to nie do końca udane oleje. Także ja zalałem dalej 5w40 tylko nieco lepszy od tego co było. Nieco kilometrów nim już zrobiłem głównie w trasie i stan oleju jaki był taki jest (nie było oszczędzane po rozgrzaniu), także przy moich rocznych przebiegach dobijających do 10 tysięcy całkiem możliwe, że może kapkę tylko trzeba będzie uzupełnić i mi to pasuje. Pamiętam ile uzupełniałem przy 1.8 turbo i co się działo przy deptaniu na autostradzie, także porównując to co pamiętam do tego co jest w lexusie to niebo a ziemia.
Póki co jest ok, jeszcze w sumie za wcześnie na głoszenie swojej opinii czy to aby to jest to czego od lat szukałem w motoryzacji, ale zrobił dużo lepszy efekt całościowo niż subaru ;)
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006