Żwawy automat do 50 tysięcy zł

27 Maj 2019, 15:31

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć co w miarę zwinnego można kupić za 50 tysięcy złotych mając kilka kluczowych punktów oraz kilka obostrzeń.

Mianowicie, zależy mi na aucie 4-drzwiowym, 5 osobowym (kombi nie potrzebne) najchętniej turbodoładowaną benzynę (diesel odpada, za mało jeżdżę), by było miło jakby rocznikowo też nie było więcej niż 10-latkiem, ale z tym to wiadomo. Z tym, że tym razem zachciało mi się skrzynię automatyczną. Do automata przekonałem się dopiero po przejażdżce superbem z dsg.

Po przefiltrowaniu otomoto obraz kreuje się następująco (zaznaczyłem, aby pokazywało już zarejestrowane auta):

Całe morze passatów cc / vw cc czy innych vagów z 2.0 tsi (dsg) o których nieco niżej. Później kilka mondeo mk5 jak mniemam sprowadzonych z USA (wersje titanium z 2 litrową 240 konną benzyną). Są to auta, których jest najwięcej.
Co do fordów nie wiem co i jak, te mk5 są nieco podejrzane jak na moje, aczkolwiek są również bardzo ciekawe stylistycznie i 240 koni powinno na dłuższy czas zadowolić.

Przeglądałem w tym budżecie również całą jedną sztukę MB w204 z 7g tronic bodaj c230 ale skoro jest tylko jedna sztuka takiego auta, to raczej budżet sporo za mały a auto z 2008 roku.

Nic nie wnosząca część dla lubiących czytać:
Teraz o słynnych 2.0 tsi. Wpierw moje kroki co do poszukiwań skierowałem w stronę vw golfa 6 gti, natomiast mając w głowie słynny poradnik co do tego które tsi rocznikowo są ok, a które nie skierowałem swe kroki na forum golfa... Jak zadałem pytanie jak jest z tymi silnikami w 6 gti to najprawdopodobniej obraziłem jakiegoś tam panującego jegomościa, bo wpierw chciał mnie zbyć, a jak dopytałem o szczegóły w postaci lat produkcji i oznaczeń silnika, to odpisał jaki ma u siebie, i że jest zadowolony (miał oznaczenie z czarnej listy). Z kolei natrafiłem na sporo vw cc, które są bardzo ładnymi bryłowo autami, aczkolwiek zastanawia mnie fakt, że nawet przeglądając ponad budżet np egzemplarze z 2014 roku prawdopodobnie mają 2gą generację ea888 (z wyglądu).
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

28 Maj 2019, 10:17

Patrzę na samochody które wymieniłeś i widzę że wszystkie są z za zachodniej granicy, a ja dam ci coś trochę innego i bez turbo :)
Zobacz sobie samochód Hondę Accord 2.4i VTEC o mocy 201KM moim zdaniem jest to samochód którego nie możesz pominąć i wybierając pozostałe powinieneś się nim przejechać choć raz. Przykładowe ogłoszenie [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] mieszczące się w twoich założeniach.

Citron napisał(a):Teraz o słynnych 2.0 tsi
TSI to fajne silniki ale te poprawione bo z nim jest najmniej problemów. Jeżeli chodzi o tego gościa z forum no to pewnie jak wiesz każdy przeważnie chwali to co ma dopóki nie pojawią się jakieś poważniejsze problemy. Aczkolwiek mogła mu się trafić wersja która nie przysparza mu problemów :)
Jak byś chciał silnik 2.0 TSI to zerknij do tego tematu w którym opisałem jak rozpoznać wersję poprawioną silnika EA888 gen. 3 silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm

Jeszcze jedno pytanie czy spalanie dla ciebie jest ważne? Czy raczej nie ma większego znaczenia czy auto będzie paliło 9 czy też 14 litrów? Bo to dosyć ważna kwestia przy codziennej eksploatacji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Maj 2019, 14:57

Spalanie nie jest dla mnie specjalnie istotne, robię małe roczne przebiegi (9-11 tysięcy), także nie wydaję aż tak dużo na paliwo. Obecnie średnie z subaru mi wychodzi 11 litrów i jest w porządku a dwa litry czy trzy więcej na 100 km w moim przypadku nie będzie aż tak mocno odczuwalne.

Całkiem ciekawa propozycja jeżeli chodzi o hondę, musiałbym nieco więcej poczytać o tym aucie i skrzyni.

Co do tsi, ponoć vw cc mają same poprawione silniki, a to jedyny vw jaki mi się podoba powiedzmy w takim budżecie. Inną kwestią jest szybkość zmiany biegów bo to akurat najbardziej mi się spodobało, ale jak wcześniej pisałem jest to nieco wypaczone tym, że akurat miałem okazję się w takiej konfiguracji silnik / skrzynia przejechać osobiście i zrobiło to na mnie niemałe wrażenie.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

28 Maj 2019, 17:06

W Mondeo (a w zasadzie w Fusion) nie wiem, czy nie wolałbym klasycznego 2.5 - w razie "W" można zamontować Lepszy Power Gałganie, co jakby usprawiedliwia kupno tego auta z USA - w końcu 2.0 EB był/jest normalnie sprzedawany w Europie. No i 2.5 ma chyba klasyczny automat (choć tutaj nic sobie uciąć nie dam), czyli większa wytrzymałość.

Ciekawostka - 2.0 TSI w Golfie VI GTI jest gorszy od swojego poprzednika, montowanego np w Golfie V GTI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Maj 2019, 15:51

Auto pewnie i tak będzie u mnie 2-3 lata max także przez te 40-50 tysięcy km które maksymalnie zrobię w takim okresie raczej nie padnie skrzynia o ile kupię coś normalnego, a jak padnie to trzeba będzie naprawić, czy to dsg czy powershift ponoć warte siebie są. LPG też nie będę zakładał, na spalaniu zbytnio mi nie zależy, natomiast na bardzo szybkim automacie już jak najbardziej.
Z tymi tsi to chyba nigdy się nie dowiem co i jak, niby w vw cc są same poprawione silniki (model po 2012 roku) w golfie IV stosowali bodaj 3 oznaczenia z czego niby 2 z nich to jest to samo co w cc czyli są to poprawione konstrukcje tłoków i pierścieni, generalnie tsi to jest jeden wielki informacyjny chaos każdy co innego mówi.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

29 Maj 2019, 19:48

Z góry odpuściłbym passaty i inne vagi z rodziny TSI które słyną z awaryjności, pewnie że możesz trafić na fajny egzemplarz, ale w razie W możesz popłynąć finansowo. Mondeo czy też bliźniaczy mechanicznie aczkolwiek nie identyczny bo jest między nimi trochę różnic Fusion również są za przeproszeniem "kupą" - większość z nich pochodzi ze stanów i ma dość mocną przeszłość wypadkową.

Z moich propozycji masz szansę na zadbane krajowe autko:
Lexus Is 250 II
Lexus Gs 300 III
Volvo S60/S80 2.5T

Nie mówię że jest łatwo znaleźć od ręki, bo zazwyczaj takie samochody sprzedają się w przeciągu tygodnia od wystawienia w cenie powyżej średniej z otomoto, jednak przy rynku aut używanych polecam uzbroić się w cierpliwość i schować emocje.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci redukcji emisji ...

04 Cze 2019, 20:01

Może Suzuki Kizashi?
gamper
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Cze 2019, 21:27

Citron napisał(a):Z tymi tsi to chyba nigdy się nie dowiem co i jak

Prosta zasada, 3 literowe oznaczenia = dobry TSI 1 generacji, 4 literowe = zły TSI 2 generacji, co w tym skomplikowanego?

od tej reguly jednak jest 1 wyjatek w postacji silników CDLA i CDLD, CDLF, te silniki siedzialy w S8 8P, Leonie Cupra R i Golfie R
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Cze 2019, 16:29

Pytając na forum vw cc dostałem z kolei taką odpowiedź:

Silniki 2.0TSI czyli CCZA 200KM i CCZB 211KM nie maja problemu olejowego...

W VW jedynie 1.8TSI CDAA w latach 2010-2012 byl problemowy.


Póki co bardziej przychylnym okiem zamierzam patrzeć w stronę mercedesa w204 c250 z automatem, dam sobie nieco czasu na znalezienie czegoś ciekawego.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

29 Wrz 2019, 16:02

Odświeżam nieco temat.

Pooglądałem nieco i pojeździłem kilkoma autami i sprawa prezentuje się następująco.

Lexus IS 250 na plus wyposażenie, na minus automat.. nie jechało mi się z tym dobrze, dziwny tryb manualny jak dla mnie.
W Volvo poszperałem po forach i wg użytkowników kupowanie automata to strzał w kolano.
2.0 TSI 2gen. odpuszczam totalnie wersję 200 / 211 konną, niezależnie od rocznika to są dalej te same silniki, które często i gęsto żłopią hektolitry oleju a można je spotkać nawet w autach rocznikowo 2014.

Teraz tak. Przypadkowo przeglądając ogłoszenia pojawiła się oferta z Renault Clio RS EDC powiedzmy w tym budżecie (jest tego trochę w takich pieniądzach), miał ktoś styczność z tym autem? Autko wydaje się dość sympatyczne i szybkie.

Co do 2.0T to po małym zwiększeniu budżetu w zasięgu jest Audi A4 B8 2.0 TFSI 225 z quattro, czyli 3 generacja tych silników niby wolna od wad.

Jest może coś czego jeszcze nie braliśmy pod uwagę?
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

29 Wrz 2019, 19:56

Citron napisał(a):W Volvo poszperałem po forach i wg użytkowników kupowanie automata to strzał w kolano.

W jakich rocznikach?
Czy użytkownicy stosowali się do zaleceń serwisów odnośnie serwisu olejowego skrzyń automatycznych, adaptacji komputerowej oraz akcji serwisowych producenta?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Wrz 2019, 20:17

Citron napisał(a):Lexus IS 250 na plus wyposażenie, na minus automat.. nie jechało mi się z tym dobrze, dziwny tryb manualny jak dla mnie.

Tak za bardzo nie wiem o co biega ale... automat o którym piszesz jest ok. Prawdę mówiąc nie spotkałem się ze złą opinią na jego temat a raczej dokładnie odwrotnie. Może tu są twoje specyficzne preferencje albo jechałeś czymś co niedomagało.

Co do skrzynki volvo to też dziwna opinia.

p.s.

Skłoniłeś mnie dzisiaj do wajhowania w is250 i jest elegancko ;-)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2019, 21:27

Być może egzemplarz miał coś z manualnym trybem, już tłumaczę jak odebrałem przejażdżkę.

W trybie manualnym skrzynia przy mocniejszym przyspieszeniu i tak sama decydowała o zrzuceniu biegu mimo, że tego nie chciałem i też nie było czuć jakiejś wyczuwalnie szybszej zmiany biegów, co akurat najmniej przeszkadzało bo jak na klasyczny automat radziła sobie dobrze. Nie ukrywam, że nadal gdzieś mi chodzi z tyłu głowy Lexus, zżyłem się z japońską społecznością.

Co do Volvo to opinie zaczerpnięte z forów marki. Ponoć automaty (tak jak patrzałem za s60 II ) są dość delikatnymi skrzyniami i kosztownymi w naprawie (w sumie jak większość takich skrzyń) być może nie jest to prawdą, aczkolwiek mając takie informacje jakoś mój entuzjazm zmalał.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

29 Wrz 2019, 23:06

Citron napisał(a):Co do Volvo to opinie zaczerpnięte z forów marki. Ponoć automaty (tak jak patrzałem za s60 II ) są dość delikatnymi skrzyniami i kosztownymi w naprawie (w sumie jak większość takich skrzyń) być może nie jest to prawdą, aczkolwiek mając takie informacje jakoś mój entuzjazm zmalał.

To raczej tyczy się modeli przed liftem czy z pierwszych lat produkcji przy których nikt nie robił żadnego serwisu (w ASO panowalo wmawianie klientom, że to skrzynie bezobsługowe i olejów się nie wymienia). Dlatego też skrzynie przy przebiegach powyżej 120kkm wymagają remontu. Czy kosztowny? Porównaj z ceną remontu i trwałością automatu w A6 w tym samym roczniku.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Wrz 2019, 00:17

Citron napisał(a):W trybie manualnym skrzynia przy mocniejszym przyspieszeniu i tak sama decydowała o zrzuceniu biegu mimo, że tego nie chciałem i też nie było czuć jakiejś wyczuwalnie szybszej zmiany biegów, co akurat najmniej przeszkadzało bo jak na klasyczny automat radziła sobie dobrze. Nie ukrywam, że nadal gdzieś mi chodzi z tyłu głowy Lexus, zżyłem się z japońską społecznością.


Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy ale...jadę zwyklym trybem i przechodzę na sporta wtedy już auto redukuje z automatu trzymając go na odpowiednich obrotach żeby bie tracić czasu jak postanowisz walnąć w pedał gazu. Na zegarze wyświetla się dany numer biegu do ktrego auto będzie zmieniać biegi do góry nawet na sporcie. Wtedy idziesz do odcinki.
Ogólnie ten bajer jest tylko bajerem bo gdyby zostawić wolną rękę kierownikowi to skrzynia długoby nie pożyła.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe